آغاز “حصر خانگی” مهدی کروبی


 

محمد حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، زندانی سیاسی، کاندیدای ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در روز شنبه ۱۲ بهمن، در صفحه “فیس‌بوک”خود نوشته است: «سرانجام پس از ۳سال که مسئولان قضایی و سیاسی جمهوری اسلامی برخلاف واقعیت اعلام می‌داشتند که آقای کروبی در منزل شخصی اش در حصر می‌باشد، ایشان ساعاتی پیش به منزل خود در جماران منتقل و مامورین امنیتی هم در طبقه اول ساختمان مستقر شدند و در واقع حصر خانگی ایشان بعد از سه سال با همان ضوابط و شرایطی که در این مدت طی شده بود، آغاز گردید.»

مهدی کروبی و در کنار تخت او فرزندش محمدحسین کروبی

فرزند کروبی در ادامه با اشاره به وضعیت وخیم سلامتی پدرش نوشته است: « به خاطر شرایط بسیار بد محل حبس طی این مدت، پدرم چهار بار طی هشت ماه مورد عمل جراحی قرار گرفتند. درآخرین ملاقاتم که با ایشان در بیمارستان داشتم، بر این نکته تاکید داشتند که “همانطور که قبلا بارها اعلام نمودم خواهان محاکمه وتعیین هر قاضی از سوی حکومت هستم و هر حکمی هم صادر شود هیچ اعتراضی نخواهم کرد، واعضای هیات منصفه هم از قبیل آقایان نقدی، شجونی، مصباح یزدی، حدادعادل وشریعتمداری انتخاب شوند. منتها فقط خواستار محاکمه‌ای علنی هستم که دفاعیاتم در رسانه‌ها منتشر شود.”»

محمد حسین کروبی، در پایان یادداشت خود در فیس‌بوک این آرزو را کرده است: «اکنون که پدرم پس از ۳ سال از حبس، به حبس و حصر خانگی منتقل شده است، امیدواریم در آستانه چهارمین سال حبس و حصر غیر قانونی تکلیف سران جنبش اعتراضی مردم مشخص گردد.»

در روز شنبه خبر تغییر محل زندان مهدی کروبی نخست در “صدای آمریکا” منتشر شد. در سایت “صدای آمریکا” آمده است: « منابع مطلع از تهران به صدای آمریکا گزارش داده‌اند که مهدی کروبی قرار است به جای بازگردانده شدن به خانه امن وزارت اطلاعات، به منزل مسکونی خودش منتقل شود. آقای کروبی پیشتر برای درمان بیماری به بیمارستان منتقل شده بود. منابع فوق گفته‌اند که نیروهای امنیتی روز شنبه اطراف منزل او را ترک کردند.»

 

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است