آرش صادقی فعال سابق دانشجویی روز جاری پس از مدت کوتاهی سئوال و جواب در بند ۲-الف سپاه پاسداران به بند هشت این زندان منتقل شد.


arash-sadeghi_22
آرش صادقی فعال سابق دانشجویی که روز سه شنبه ۱۸ خرداد جهت اجرای حکم ۱۹ سال حبس تعزیری بازداشت و به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شده بود، روز جاری پس از مدت کوتاهی سئوال و جواب در بند ۲-الف سپاه پاسداران به بند هشت این زندان منتقل شد.
خبرگزاری بام– آرش صادقی دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی تهران برای اولین بار در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۸۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید. وی پس از ۹۰ روز بازجویی و شکنجه با قرار کفالت به مبلغ ۲۰ میلیون تومان آزاد گردید.

آرش صادقی در تاریخ ۲ دی ماه ۱۳۸۸ در مقابل درب منزل بازداشت و مجددا به بند ۲۰۹ منتقل و در تاریخ ۲۳ اسفند ماه همان سال به قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد. پنج روز بعد این فعال دانشجویی برای سومین بار بازداشت و تا ۲۳ خرداد در بند ۲۰۹ محبوس ماند. آرش در خرداد ماه ۱۳۸۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباس در دادگاه بدوی با اتهامات «اجتماع و تبانی علیه نظام» «تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال حبس محکوم و به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد.

صادقی در اوایل آبان ماه ۱۳۸۹ به قید وثیقه به مرخصی آمد. پس از اتمام مدت مرخصی به دلیل دیرکرد چند روزه وی در بازگشت به زندان در نیمه شب ۸ آبان ماه ۱۳۸۹ منزل شان مورد یورش ماموران امنیتی قرار گرفت. ماموران امنیتی با شکستن قفل درب وارد منزل شده و در حالی که آرش خارج از منزل و پدر وی نیز در ماموریت بسر می برد و مادر و خواهر وی تنها بودند به ایجاد رعب و وحشت پرداختند. مادر آرش بر اثر ضربه وارده از باتوم ماموران امنیتی دچار خونریزی داخلی مغزی در ناحیه جمجمه و به جهت رعب و وحشت ایجاد شده توسط حمله کنندگان دچار ایست قلبی گردید. «پرونده مرگ مادر این فعال دانشجویی هیچ گاه از جانب مسئولین مورد رسیدگی قرار نگرفتـ».

آرش پس از اتمام مراسم خاکسپاری مادرش، به زندان بازگردانده و پس از سپری کردن ۲۴ روز در بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل گردید. با پیگیری های آرش از داخل زندان، یک سال بعد در اوایل آذر ماه ۱۳۹۰ دادگاه تجدید نظر، حکم یک سال زندان تعزیری و چهار سال تعلیق را برای وی صادر کرد. با در نظر گرفتن مدتی که وی از ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ تا زمان اعلام حکم نهایی دادگاه تجدید نظر در فواصل مختلف در زندان بوده، بیش از مدت تعزیر را به حبس گذرانده بود. در واقع وی با احتساب ۱۳ ماهی را که در بند ۳۵۰ محبوس بود، مجموعا ۲۷ ماه را در زندان گذرانده بود و در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۳۸۹ از زندان آزاد گردید.

این فعال سابق دانشجویی یک ماه بعد به دلیل پیگیری پرونده فوت مادر و پس از تهدید های تلفنی در ۲۵ دی ماه ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی ربوده شد و تا حدود ۱۸ ماه بعد بدون هیچگونه پاسخگویی به خانواده اش در بند های ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین به صورت غیر قانونی تحت شکنجه و آزار و اذیت جهت ضبط اعترافات ویدئویی با محوریت اشاره به فوت طبیعی مادر و همچنین صرف نظر از شکایت خود قرار گرفت. وی نهایتا در مهر ماه ۱۳۹۲ به قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد گردید.

آرش صادقی در بهمن ماه ۱۳۹۲ با گلرخ ابراهیمی ایرایی ازدواج کرد و با شراکت یکی از همبندیان سابق خود یک فروشگاه لوازم التحریری تاسیس نمودند. در۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۳ صادقی به همراه همسرش گلرخ ابراهیمی، بهنام موسیوند و نوید کامران در محل کارشان توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و به بند۲-الف سپاه منتقل گردید.
این دانشجوی سابق دانشگاه علامه هفت ماه تحت بازجویی ماموران اطلاعات سپاه قرار گرفت. اولین ماه بازداشت وی مصادف بود با بازداشت همسرش در بند۲-الف و به دلیل شنیدن صدای بازجویی های همسرش و اعمال فشار بازجویان بر گلرخ که اولین بازداشت خود را تجربه می کرد، با شرایط روحی بسیار بدی مواجه شد.
وی پس از گذراندن ۶ ماه در سلول های انفرادی۲-الف سپاه و چند روزی در بند هشت زندان اوین روز شنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۳ به قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد گردید.

اولین جلسه دادگاه آرش صادقی اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در حالی برگزار شد که وی به اجبار از داشتن وکیل محروم ماند.
قاضی صلواتی همان طور که از ارائه پرونده وی به آقای امیر رئیسیان وکیل مدافع ایشان در فواصل مختلفی که به دادگاه مراجعه کرده بودند، خودداری نمود مانع حضور ایشان در روز دادگاه در مقام وکالت آرش گردید. دومین جلسه دادگاه وی در ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۴ برگزار و اینبار نیز وی اجبارا از داشتن وکیل محروم بوده است.

آرش صادقی در دادگاه بدوی با اتهامات« اجتماع و تبانی در قالب تبلیغ علیه نظام»«اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی»«نشر اکاذیب در فضای مجازی»«تبلیغ علیه نظام» به ۱۵ سال حبس محکوم گردید.

دادگاه تجدید نظر آرش در تاریخ ۱ دی ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پور عرب تشکیل و این حکم عینا تایید و در اوایل اسفند ۱۳۹۴ توسط آقای پورعرب به وکیل ایشان ابلاغ گردید.
لازم به ذکر است امیر رئیسیان وکیل آرش صادقی نه تنها به پرونده وی جهت مطالعه دسترسی نداشت، بلکه تنها از مجموع کل پرونده حدود ۴۰ صفحه از گردش کار آخر تیم بازجویی را مطالعه و لایحه و دفاعیات خود را تنظیم و به دادگاه ارائه نمود.
اما دفاعیات آرش صادقی و دفاعیات و لایحه ی امیر رئیسیان مورد قبول دادگاه واقع نشد و به بیان قاضی پور عرب کلیه موارد اتهامی محرز بوده و به قرار مجرمیت تبدیل و حکم دادگاه بدوی عینا تایید و به وکیل ایشان ابلاغ گردید و آرش صادقی تنها در دادگاه تجدید نظر موفق به همراه داشتن وکیل شد.

در حال حاضر آرش صاقی مجموعا با ۱۹ سال حبس از قرار ۱۵ سال حکم صادره در سال ۱۳۹۴ به علاوه ۴ سال حکم تعلیق از سال ۱۳۹۰ مواجه است.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است