«آخرین پیام» بازنشستگان معترض به مجلس و دولت


پس از تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی در مقابل مجلس شورای اسلامی این کارگران روز چهارشنبه نامه‌ای را نیز به هیئت رئیسه، اصل نود و کمیسیون اجتماعی مجلس و نهاد ریاست جمهوری فرستادند. در بخشی از این نامه آمده است:

«هم‌اکنون دولت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به صندوق سازمان بدهکار است. آیا تجمیع این‌همه بدهی نجومی چیزی جز نتیجه گردن‌کلفتی دولت‌های مختلف در برابر پرداخت حق و حقوق ما کارگران به عنوان فقیرترین لایه‌های اجتماعی نیست؟ آیا شایسته است معافیت‌های بیمه‌ای کارفرمایان و سرمایه داران گردن کلفت یا هزاران میلیارد تومان هزینه بیمه سلامت همگانی از جیب ما فقیرترین لایه‌های اجتماعی و از حاصل سی سال دسترنج ما در صندوق سازمان تأمین بشود؟ اگر امروز شرکت‌های زیر مجموعه شستا بخشا تعطیل و بخشا به ضرر دهی و ورشکستی کشانده شده‌اند و از این منظر ورودی‌های مالی سازمان کم شده‌است آیا به جز این است که ما کارگران شاغل و بازنشسته نقشی در اداره آنها نداشته‌ایم و این دولت است که با در اختیار گرفتن مقدرات سازمان تأمین اجتماعی و اموال آن، مسئولیت مستقیم وضعیت حاضر را به عهده دارد؟ آیا مسئولیت ایجاد زمینه غارت‌های هزاران میلیارد تومانی از دارایی‌های ما در سازمان با کسی به جز دولت است که با سلب اختیار از ما بازنشستگان، سرنوشت آن را بدست گرفته‌است؟ گفته می‌شود ورودی‌های مالی بیمه‌ای سازمان با خروجی‌های مالی آن تراز منفی پیدا کرده‌است و لذا سازمان در پرداخت حقوق بازنشستگان دچار مشکل است. سی سال یک سوم حقوق میلیون‌ها بازنشسته کجا رفته‌است که اینک حقوق ما بازنشستگان باید از محل ورودی‌های بیمه‌ای کارگران شاغل تأمین بشود؟ و …،

لذا ما این نامه را که بتدریج به امضای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خواهد رسید به عنوان آخرین پیام با شما در میان می‌گذاریم. باشد که به فوریت حقوق ماهیانه ما بازنشستگان به بالای خط فقر و در حد یک زندگی شایسته و مرفه دوران بازنشستگی افزایش پیدا کند، دولت همه بدهی‌های خود را به صندوق سازمان واریز نماید و در اقدامی عاجل تمامی خسارت‌های وارده به اموال ما در سازمان تأمین اجتماعی را جبران و سازمان را در اختیار مجمع عالی نمایندگان منتخب سراسری ما بازنشستگان قرار دهد.»

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است